Guels 2006 očima OK1AMU

Na rozdíl od Zdeňka OK1AR jsem měl obavy z přecpané německé silniční sítě a využil jsem služeb DEUTSCHE BUNDESBAHN.

Středa 14.6.

Odjezd z rozpálené Prahy nočním vlakem Praha-Dortmund s přestupem následující den ve Wuppertalu.

Čtvrtek 15.6.

Pohled z okna vlaku po probuzení signalizuje deštivé ráno.Německo žije MS v kopané, což signalizují vlajky pověšené na balkonech domů, vidím i český prapor. V 08.00 nastupuji do IC Wuppertal-Koblenz a mám brzy možnost vychutnat tiché a příjemné cestování při rychlosti 310 km/hod. o čemž nás informuje displej nad vstupem. V Koblenzi přestup do motoráčku směr Trier. Güls je druhá stanice jako předměstí Koblenze.Jsme tam za 5 minut. Ve 13 hod. konečně na místě. Güls je půvabné starobylé vinařské městečko s řekou Moselou. Brzy jsem v hotelu Kreuter. Byť se pyšní pouze 2 hvězdičkami, jde o krásný starobylý rodinný hotýlek a nelituji, že jsem si pobyt rezervoval s pomocí Wernera DH1PAL již v lednu za cenu 50 Euro/1noc, protože ceny ubytování šly v DL v době MS prudce nahoru. Jsem v 1-lůžkovém pokoji s vybavením, které by u nás odpovídalo 4*. Sprcha pomohla osvěžení a vydávám se k prezenci do hotelu Avantgarde vzdáleného pouze 20 m od mého přechodného QTH.

Jde o mé první DIG setkání, které mi věnovala finančním zabezpečením rodina.Ty dřívější znám pouze z fotografií publikovaných v DIG-Rundbrief(-ech). První překvapení u prezentace: všechna ta děvčata a hoši, která znám z fotografií jsou sice k poznání, ale jaksi o 30 let starší-hi. Srdečné přivítání s Elfi DF3TE,Hannelore DH5JR a samozřejmě s Wernerem DH1PAL.Informuje mne, že Zdeněk s rodinou je již od včerejška v kempu Mosselbogen(cca 4km vzdáleném). Po předchozí domluvě vycházím na příjemnou procházku kolem řeky a dívám se odkud zítra startujeme na výlet parníkem.Žádný problém, vše perfektně značeno s příslovečnou německou pečlivostí. V kempu je pouze Marie OK5AR s Míšou OK7AR jnr.,která již má po závodě(mobil contest).Moc amatérů tam není, což mně dost zklamalo, seznamuji se s Hansem DF9JS, která parkuje vedle AR-ů. Příjezd Zdeňka a Aleny OK7AR dává tušit, že nedopadli špatně. Brzy přichází na návštěvu známá z pásma Traudel DL1SYL s manželem DM4DB Karlem. První poznatek- DL-xyl,s moc své druhy ke slovu nepouštějí-hi. Karl se pouze usmívá. A to mi Zdeněk říká, že další sousedka DF9OY nepouští svého manžela DF9OH vůbec k rigu! Ale karavan mají hezký.Příjemně strávený večer v kempu, návrat do hotelu, usnul jsem ihned.

Pátek 16.6.

Ráno výborná snídaně-švédské stoly.Jsem sbalen na výlet lodí, místo odjezdu pouze 50m od hotelu-je to fb. Počasí-nic moc,ale neprší,nalodilo se nás okolo stovky, teda kapacita lodi zdaleka nevyužita.Zdravíme se s předsedou DIG DL9HC,velice skromný a nenápadný Wolfgang, jinak mngr diplomů CEPT a EURO, na lodi se seznamuji osobně s Eberhardem DJ8OT. A vydáváme se na cestu do města Linz am Rhein.Tam připlováme ve 13 hod.Jde o kouzelné starobylé městečko s nenapodobitelnou atmosférou.Průvodce mi dělá Werner DH1PAL, se kterým tak procházíme dějinami.Našimi společníky jsou děti Marion DF4UM- Ulla a Leo. Marion je známá ze všech DIG-Party a byla již v počátcích své kariéry označována jako DL Wunder Kind.Z výsledkových listin DIG Party je vidět, že tomu tak je pořád, byť se změnila v krásnou ženu a šťastnou matku.A začíná pařák! Na lodi při zpáteční cestě otravuji cestovatele se žádostí o short-UKW-QSO. Noví DIG mi přibývají docela rychle,škoda, že je v DL mistrovství světa, mohlo jich být více. V 17.hod.přijíždíme zpět. Vítá nás starostlivá DF3TE. Večer je ochutnávka vín ve společenském sále Trennheuser hotelu Avantgarde. Za cenu 18 Euro se mi dostává studené mísy a následuje 6 druhů moselských vín-nikdy jsem nic tak dobrého nepil. Po dnu plném zážitků na kutě.

Sobota 17.6.

Ráno domluvená návštěva v kempu u Zdeňka a účast v DOK-UKW-rundě, kterou vede DD4NC Karl-Maria, má to šmrnc, je to rychlejší než v DIG-SSB rundě s účastí přes 100 stanic, z nichž mě mile překvapují speciály DQ a DR.Kemp navštěvují DJ8OT,DJ8VC,DL8JS,se kterými se fotím a odcházím s nimi procházkou kolem Mosely zpět do hotelu.Odpoledne nákup výborných a laciných moselských vín a příprava na večerní hamfest.O tom již píše Zdeněk. U stolu OK-DIG sekce s námi sedí DL1SYL a DM4DB.Odcházíme skoro poslední.Děkuji DH1PAL a DF3 TE za výbornou organizaci a s Wernerem si říkáme, že to snad není má jediná účast na DIG-TREFFEN.

Neděle a pondělí 18.-19.6.

Protože mám jízdenku EURO DOMINO, mohu si dovolit jezdit tyto 2 dny kam chci. Odjíždím k Bodamskému jezeru do městečka Lindau, odkud mám jeden ze svých prvních diplomů W4LI z roku 1966 a pak přes Mnichov do Hamburku,Berlína,Lipska, kde obdivuji modernizované nádraží plné krámečků. Všude fanoušci, z nichž asi 200 z Koreje a Mexika se mnou odjíždí přespat(je to pro ně levnější) do Čech.Musím říci, že tak výborné a slušné lidi jsem dlouho neviděl. Po 16-té hodině jsme zase v Praze.

A závěr? Přál bych si, aby ti obětaví lidé jako DJ8OT,DH5JR,DF3TE,DH1PAL a další vydrželi ještě mnoho let.Bez nich by DIG nebyl DIG-em.